Pokud vás nabourali
... máte nárok na náhradu škody, která na vašem vozidle vznikla. Zásadní je, zda náklad na opravu je tzv. ekonomicky rentabilní. Jednoduše zda oprava bude stát více nebo méně, než je aktuální cena nepoškozeného vozidla.
1. Cena opravy < než cena vozidla
Pojišťovna viníka vám uhradí náklad na opravu podle faktury
Většina pojišťoven upřednostňuje opravy provedené jejich smluvním partnerem. Především proto, že celý proces od zaregistrování škody do provedení úhrady faktury podléhá nastaveným a domluveným procesům. Úhrada nákladů na opravu je z pojišťovny směrována přímo na účet smluvního partnera. Pojišťovna vystavuje tzv krycí dopis, kde sděluje výši plnění, které bude zasílat na účet opravny.
Pojišťovna viníka vám také může uhradit náklad na opravu podle rozpočtu nákladů na opravu
V tomto případě se podle zjištěného rozsahu škody na vozidle (nutné ohledání poškozeného vozidla) vypočte v jednom z obecně uznávaných kalkulačních programů (Audatex, GT Net, SilverDAT) předpokládaná výše nákladů na opravu. Vypočtené náklady na opravu se proplácí na účet klienta. Toto řešení však nebývá ideální pro toho, kdo si vozidlo chce nechat následně opravit na vlastní náklady. Při kalkulaci jsou užívány nízké sazby na práci a také se počítá spíše s levnějšími díly z druhovýroby. Obdržená výplata škody většinou nestačí na plnou úhradu opravy. Nicméně i s tímto problémem vám umíme pomoci.
2. Cena opravy > než cena vozidla
Pojišťovna viníka dopravní nehody vám v takovém případě vyplatí tzv. finančně totální škodu
Výše "totální škody" se stanoví rozdílem mezi aktuální cenou nepoškozeného vozidla před nehodou (OC) a cenou Zbytku vozidla po nehodě. Cena zbytku vozidla je většinou stanovena v internetové aukci. Pro usnadnění řešení škody vám pojišťovna předá kontakt na výherce aukce, kterému můžete vrak (Zbytek) svého vozidla prodat. Od pojišťovny dostanete náhradu škody ve výši OC mínus Zbytek vozidla. Celkem tedy obdržíte cenu vozidla před nehodou.
Kontaktujte nás+420 775 101 775
Pokud jste viníkem dopravní nehody
nebo pokud vám auto poškodil neznámý viník nebo jste se střetli se zvěří je možné vaše vozidlo opravit dle podmínek uzavřeného smluvního havarijního pojištění. Zásadní je, zda náklad na opravu je tzv. ekonomicky rentabilní. Limitem ekonomické opravy však není jako v případě, že jste poškození, cena vozidla, ale sjednaný limit plnění, např. 80 % z aktuální ceny vozidla.
1. Cena opravy < limit plnění
Vaše smluvní pojišťovna uhradí fakturu za opravu po odečtení smluvní spoluúčasti
Spoluúčast může být například ve výši 5 % minimálně 5.000,00 Kč. Většina pojišťoven upřednostňuje opravy provedené jejich smluvním partnerem. Především proto, že celý proces od zaregistrování škody do provedení úhrady faktury podléhá nastaveným a domluveným procesům.
2. Cena opravy > limit plnění
Vaše smluvní pojišťovna Vám v takovém případě vyplatí tzv. finančně totální škodu po odečtení smluvní spoluúčasti
Spoluúčast může být například ve výši například 5 % minimálně 5.000,00 Kč. Výše "totální škody" se stanoví rozdílem mezi aktuální cenou nepoškozeného vozidla před nehodou (OC) a cenou Zbytku vozidla po nehodě. Cena Zbytku vozidla je většinou stanovena v internetové aukci. Pro usnadnění řešení škody vám pojišťovna předá také kontakt na výherce aukce, kterému můžete vrak (Zbytek) svého vozidla prodat. Od pojišťovny dostanete pojistné plnění ve výši OC mínus Zbytek vozidla mínus sjednaná spoluúčast. Celkem tedy obdržíte cenu vozidla před nehodou nínus poníženou o odečtenou spoluúčast.
Aby oprava po nehodě proběhla hladce, nastavili jsme na základě našich zkušeností tyto interní procesy:
- Nejprve si prohlédneme poškozené vozidlo (možnost provést samoprohlídkou v zákaznické zóně).
- Následuje kalkulace nákladů na opravu a v odůvodněných případech (riziko finančně totální škody) provádíme porovnání s aktuální cenou vozidla.
- Zasíláme prohlídku a kalkulaci ke schválení na pojišťovnu.
- Ve spolupráci s pojišťovnou si ověřujeme tzv. krytí nákladů na opravu.
- S klientem domlouváme termín opravy.
- Nakupujeme náhradní díly (aby oprava proběhla bez zbytečného zdržení) ještě před dohodnutým termínem opravy
- Přebíráme auto do servisu (klient odjíždí náhradním vozem, pokud chce) a zahajujeme opravu.
Klient je informování zákaznickou zónou o každém kroku opravy a řešení škody - Opravené vozidlo vyčistíme a předáváme klientovi, nečekáme na krycí dopis od pojišťovny.
- Na pojišťovnu zasíláme podklady k úhradě nákladů na opravu.
v
Skupina MM CAR Group
Náš portál o nehodové asistenci, o řešení dopravních nehod.
Praktické informace a rady pro vás.
Chcete vědět více o problematice? přejít na NEHODA.cz